PIKNIK NAUKOWY - 2008

środa, 22 sierpnia 2012

ODKRYWAM CZECHY /Zlate Hory/

Witam wszystkich po wakacjach. Niestety wszystko co dobre szybko się kończy i początek roku szkolnego zbliża się wielkimi krokami. Właśnie oglądam zdjęcia z tegorocznych wakacji i postanowiłem napisać o pięknych miejscach, które w tym roku odwiedziłem.
Tym razem powędrowałem na południe. Zwiedziłem piękne zakątki w Górach Opawskich ale przede wszystkim odwiedziłem Czechy. Nawet nie przypuszczałem, że jest to tak piękny kraj.

MŁYNY RUD ZŁOTA W ZLATYCH HORACH
                                                                                    




Średniowieczny skansen górniczy na rzece Oleśnicy koło Zlatych Hor leży w miejscu zwanym
Doliną Zagubionych Sztolni. Zwiedzający mogą tu obejrzeć repliki dawnych młynów do kruszenia rudy złota z XVI w., gdy wydobycie cennego kruszca w tutejszym regionie cieszyło się największą sławą. Obie maszyny są napędzane kołami wodnymi, które czerpią energię z oryginalnego kanału. Urządzenia i eksponaty są w pełni sprawne. Zwiedzający mogą zobaczyć, jak kruszono nimi rudę złota. Przy odrobinie szczęścia kruszynę tego szlachetnego metalu można zabrać ze sobą na pamiątkę. Na terenie skansenu corocznie odbywają się międzynarodowe zawody w płukaniu złota.



Młyn, w którym mieli się piryt.


W ręce trzymam bryłkę pirytu. Z 1 tony pirytu wydobywanego z okolic Zlatych Hor można
otrzymać  28 gramów złota.








  






Okruszki złota, które wypłukałem i wziąłem na pamiątkę.



Stara sztolnia kopalni złota
 



 Bilet wstępu do muzeum, w którym można zobaczyć ciekawe eksponaty.
 

2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czechy są bardzo ładne i jestem zdania, że jak najbardziej warto zwiedzać ten kraj. Dlatego ja również bardzo chętnie czytam artykuły jak https://kioskpolis.pl/czechy-samochodem-o-czym-warto-wiedziec/ i teraz wiem na co zwrócić uwagę kiedy będę jechała do Czech samochodem.

    OdpowiedzUsuń